سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدمات ترجمه خدمات ترجمه رسمی دارالترجمه طراحی سایت

ترجمه کتاب آلبانی

ترجمه تخصصی کتاب

زبان آلبانیایی از دیرباز تا کنون

زبان آلبانیایی یکی از زبانهای هند و اروپایی است خاستگاه  اصلی این زبان کشور آلبانی است. این زبان ریشه در تاریخ آلبانی دارد که به قرن سوم پیش از میلاد برمی گردد. البته کشورهای دیگری مانند کوزوو و مقدونیه و ایتالیا و به طور کلی در بعضی از کشورهای اروپای شرقی زبان آلبانیایی رواج دارد. در حال حاضر حدود 6 تا 7 میلیون نفر در دنیا به زبان آلبانیایی صحبت می کنند.

در زبان آلبانی دو گویش توسک  (Tosk) و گگ ( (Gheg وجود دارد. از نظر جغرافیایی کشور آلبانی در جنوب شرق اروپا واقع شده است و پایتخت این کشور شهر تیرانا است. همچنین این کشور تنها عضو اروپایی اتحادیه کشورهای اسلامی می باشد.

کشور آلبانی دارای تاریخی پرفراز و نشیب است . بر اساس شواهد و قرائن تاریخی اهالی امروزه آلبانی بازمانده قوم بزرگتری به نام ایلیری  هستند که در دوره باستان بر بخش های بزرگی از قاره اروپا و منقطه بالکان حضور داشتند و بعد از سالیان متمادی جنگ با امپراتوری های بزرگی همچون روم یونان کم کم از وسعت سرزمینی آنها کم  شد و در قرن های گذشته نیز به دست عثمانی ها قلمرو آنها بسیار محدود گشت این کشور نهایتاً در سال 1912 توانست استقلال خود را اعلام کنند و بعد از آن شاهد حکومت های محلی و کمونیستی قرار داشت

اما امروزه جمهوری آلبانی که در در حوزه بالکان قرار دارد با کشورهایی همچون کوزوو مقدونیه و یونان هم مرز بوده و نزدیکترین بندرگاه بین دریای بالکان و مدیترانه می باشد که مسیر ترانزیتی بسیار خوبی برای انتقال اجناس کالا و انرژی از اروپا به آسیا و بالعکس است.

اقتصاد آلبانی

اقتصاد آلبانی یک اقتصاد کشاورزی است البته این کشور دارای معادن زغال سنگ و سنگ و فلز نیز می باشد بخصوص فلز کروم که به عنوان یکی از محصولات صادراتی این کشور قلمداد می‌شود در واقع آلبانی سومین صادرکننده کرومیت در جهان است.

امروز سرمایه‌گذاران زیادی بر روی کشور آلبانی تمرکز کرده اند و بهترین سرمایه گذاری روی این کشور را در حوزه ترانزیت و حمل و نقل تعریف می دانند. با توجه به این تفاسیر این کشور طبق پیش بینی صندوق بین المللی  پول می‌تواند در آینده رشد اقتصادی خوبی را تجربه نماید

چراکه آلبانی دارای 316 کیلومتر نوار ساحلی می‌باشد و از این حیث می تواند به خوبی نقش یک مسیر حمل و نقل و ترانزیت دریایی و خشکی را برای کشورهای اروپایی حوزه بالکان و آسیا فراهم کند. بزرگترین شرکای اقتصادی آلبانی برای صادرات و واردات به ترتیب کشورهای ایتالیا یونان، صربستان و مونده نگرو هستند.

ترجمه آلبانیایی

در حال حاضر فرهیختگان آلبانیایی زبان اقدام به ترجمه کتاب های فارسی به آلمانی را آغاز کردند فرهنگ و زبان فارسی به واسطه دین اسلام و علاقه کشور آلبانی به شاعران و نویسندگان کلاسیک ایرانی در این کشورگسترش یافته است. شاعران بزرگ ایرانی همچون خیام سعدی حافظ در کشور آلبانی بسیار شناخته شده هستند.

در حال حاضر روابط فرهنگی خوبی بین ایران و آلبانی برقرار است و بر اساس همین امر کتب زیادی به زبان های آلبانیایی و فارسی در حال ترجمه شدن است تمامی متقاضیان ترجمه می‌توانند با استفاده از سرویس‌های ترجمه پارسیس جهت ترجمه کتب آلبانیایی اقدام نمایند و از بابت نتیجه کار و کیفیت بالای آن مطمئن باشند.

در پارسیس تیم مترجمین حرفه ای و مسلط به زبان آلبانیایی خود از تحصیل کردگان دانشگاهی در رشته‌های مرتبط هستند که اقدام به ارائه انواع خدمات ترجمه آلبانیایی می نمایند که ترجمه کتب آلبانیایی به فارسی و از فارسی آلبانیایی ازجمله این خدمات است.

برای مطالعه بیشتر با ترجمه آلبانی این مطلب را بخوانید

ترجمه سریع و با کیفیت کتب آلبانیایی

از آن جاییکه زبان آلبانیایی جزو زبان های نادری است که ترجمه متون و محتوای آن فقط توسط  LSP های معتبر و دارای مجوز صورت می گیرد، انتخاب یک مرجع مناسب و معتبر در زمینه ترجمه از اهیمت زیادی نزد متقاضیان برخوردار است. متقاضیان می توانند با ارسال سفارشات خود در زمینه ترجمه کتاب آلبانیایی از طریق وبسایت به صورت آنلاین اقدام نمایند و یا از طریق تماس تلفنی با کارشناسان پارسیس در ارتباط باشند.

 

ترجمه کتاب آلبانیایی

خدمات ترجمه کتاب آلبانیایی در حوزه های مختلف  در پارسیس ارائه می شود که عبارتند از:

  • کتب دانشگاهی و علمی
  • کتب شعر و رمان آلبانیایی
  • کتب مستند و زندگینامه به زبان آلمانی
  • کتب مذهبی به زبان آلبانیایی
  • کتب تاریخی به زبان آلبانیایی

متقاضیان ترجمه کتاب آلبانیایی

برای ترجمه کتب آلبانیایی به فارسی و فارسی به آلبانیایی بهترین انتخاب سپردن کار به کاردان است. متقاضیان ترجمه کتب آلبانیایی عبارت اند از:

  • اساتید،دانشجویان و محققین زبان آلبانیایی
  • مراکز علمی، فرهنگی و پژوهشی
  • انتشارات و چاپ خانه ها

تعدادی از معروفترین کتاب ها به زبان های آلبانیایی

برخی از برترین کتاب های آلبانیایی که به سایر زبان های دنیا نیز ترجمه شده اند و برای آشنایی بیشتر متقاضیان به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.

  • The Successor-BY Ismail Kadare 
  • The Three-Arched Bridge- by Ismail Kadare
  • The Palace of Dreams
  • Chronicle in Stone- by Ismail Kadare
  • The File on H- by Ismail Kadare
  • Broken April
  • Spring Flowers, Spring Frost

همچنین برای آشنایی بیشتر با خدمات تخصصی ترجمه کتاب در تمامی زبان ها میتوانید وارد بخش ترجمه کتاب های زیر شوید

ترجمه تخصصی کلیه کتاب ها به زبان های مختلف