سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدمات ترجمه خدمات ترجمه رسمی دارالترجمه طراحی سایت

معرفی بهترین لهجه های ایتالیایی در کشور ایتالیا

زبان ایتالیایی امروزه به‌عنوان یکی از زبان‌های زنده دنیا محسوب می‌شود که در کشور ایتالیا به‌عنوان زبان رسمی شناخته خواهد شد. در جهان بیش از 80 میلیون نفر به زبان ایتالیایی صحبت می‌کنند و در برخی کشورهای دیگر ازجمله آرژانتین این زبان رایج خواهد بود. کشور ایتالیا به‌عنوان سومین کشور اقتصادی اروپا به‌حساب می‌آید و به‌عنوان هشتمین صادرکننده بزرگ در جهان شناخته می‌شود. بسیاری از کشورهای دیگر ازجمله آلمان، فرانسه، آمریکا، انگلستان و برخی دیگر روابط تجاری تنگاتنگی با ایتالیا دارند و از این رو فرصت تجارت و کار و یا حتی تحصیل را برای افرادی که قصد مهاجرت به ایتالیا رادارند آسان نموده است.

اما جالب است بدانید بسیاری از افراد که قصد مهاجرت به ایتالیا رادارند در اولین گام به دنبال یادگیری این زبان می‌باشند و ممکن است برای یادگیری ایتالیایی با چالش‌های مختلفی روبرو شوند. موضوع موردبحث ما امروز در مورد معرفی انواع گویش‌ها و زبان‌های رایج ایتالیایی در جهان است البته ما در این بخش تنها به‌صورت خلاصه برخی از مهم‌ترین گویش‌های ایتالیایی را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. درصورتی‌که علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با این زبان‌هستید با ما همراه باشید.

لهجه های ایتالیایی

معرفی گویش‌ها و زبان‌های ایتالیایی

اگر تابه‌حال به کشور ایتالیا سفر نکرده‌اید جالب است بدانید زمانی که از یک شهر به یک منطقه دیگر در کشور ایتالیا سفر کنیم لهجه‌های متفاوتی را میشنویم. زبان‌های ایتالیایی از دوران گذشته تا به امروز شاخه بندی شده‌اند و برخی نیز به‌طور کامل به فراموشی سپرده‌شده‌اند. یک نکته بسیار مهمی که بایستی بدانید این است که لهجه‌ها و یا گویش‌های ایتالیایی به‌عنوان زبان نوشتاری رسمی در کشور ایتالیا نمی‌باشند بلکه مردم هر منطقه‌ای در گفتگوهای غیررسمی بین یکدیگر از آن استفاده می‌کنند.

از طرفی جالب‌ترین بخش این موضوع این است که حتی ایتالیایی‌ها که در یک منطقه به یک لهجه خاص صحبت می‌کنند ممکن است وقتی وارد منطقه دیگری می‌شوند و با مردم بومی آن روبرو می‌شوند اصلاً متوجه صحبت آن‌ها نشوند؛ اما لازم نیست در یادگیری زبان ایتالیایی سردرگم شوید شما زمانی که زبان رسمی ایتالیایی را آموزش ببنید در تمام کشور ایتالیا می‌توانید با مردم آن‌ صحبت کنید. بیایید در ادامه برخی از معروف‌ترین گویش‌های ایتالیایی را معرفی کنیم.

گویش توسکانی

زبان ایتالیایی استاندارد بر اساس زبان توسکانی است خصوصاً بر طبق گویش فلورانسی آن است. در طول تاریخ به همین زبان ایتالیایی زبان توسکانی ادبی می‌گویند. این زبان در طول قرن‌ها توسط نویسندگان مشهوری چون دانته آلیگیری، فرانچسکو پترارکا و جیووانی بوکاچیو تکلم می‌شد و بعداً به‌عنوان زبان رسمی پادشاهی ایتالیا و مردمان آن تبدیل شد.

گویش ناپلی

یونسکو گویش ناپلی را به‌عنوان یک‌زبان زنده می‌نامند. شما می‌توانید گویش ناپلی را در شهر ناپل و پالرمو جستجو کنید. شهر ناپلی که به‌عنوان سومین شهر بزرگ ایتالیا به‌حساب می‌آید بیشترین جمعیت گویشوران ناپلی را به خود اختصاص داده است. ریشه این زبان به‌نوعی یونانی است و تقریباً با ایتالیایی متفاوت است. بد نیست بدانید برخی دیگر از گویشوران ناپلی در کشورهای مختلفی چون آمریکا، ونزوئلا، آرژانتین و استرالیا زندگی می‌کنند.

گویش سیسیلی

گویش سیسیلی نشات گرفته از مردمان جزیره بسیار زیبا و خارق‌العاده سیسیل است. جزیره سیسیل مقصد بسیاری از گردشگران و مهاجران سراسر جهان است. سیسیل به‌عنوان یک جزیره فوق‌العاده پر از سنت‌ها و عادات فرهنگی است که توسط مردمان این جزیره تا به امروز حفظ‌شده است. بسیاری از فرهنگ‌ها ازجمله فرهنگ لاتین، یونانی‌ها و اعراب در این جزیره از زمان‌های بسیار دور باهم ترکیب‌شده‌اند و یک موقعیت استراتژیک را به وجود آورده‌اند. ریشه زبان سیسیلی از ربان های رومی است این زبان در این جزیره و همچنین برخی مناطق پیرامون آن ازجمله جنوب و مرکز کالابریا، جنوب آپولیا و کامپانیا صحبت می‌شود.

گویش ونیزی

زبان ونیزی ایتالیایی نیز از شاخه زبان‌های رومی نشات می‌گیرد. این زبان در شهر ونیز و در منطقه مشهور به نام ونتو بیشتر گویشور را به خود اختصاص داده است. جمعیت گویشوران ونیزی چیزی بالغ‌بر 2 میلیون 300 هزار تن در اروپا است. این زبان مدت‌ها پیش در منطقه مدیترانه به‌عنوان یک‌زبان محبوب شناخته می‌شد اما در دوران جمهوری ایتالیا رفته‌رفته این زبان کم‌رنگ‌تر شد.

گویش لیگوریایی

این گویش در منطقه‌ای به نام لیگوریا در شمال غربی کشور ایتالیا صحبت می‌شود. لیگوریا به‌عنوان یکی از ناحیه‌های مشهور ایتالیا بوده که مرکز آن شهر جنوا خواهد بود. جمعیت این منطقه چیزی بالغ‌بر یک‌میلیون پانصد هزار نفر خواهد بود. مهم‌ترین اقتصاد این منطقه کشاورزی می‌باشد.

گویش ساردنیایی

این گویش در یک جزیره‌ای متشکل از چند جزیره کوچک به نام ساردنیا در غرب ایتالیا رایج است. لازم به ذکر است ساردنیا پس از سیسیل به‌عنوان دومین جزیره بزرگ مدیترانه به‌حساب خواهد بود.

مشاهده نقشه کامل لهجه‌های ایتالیایی

هرچند معرفی تمامی لهجه‌ای زبان ایتالیایی ممکن است از حوصله این بحث خارج باشد اما در تصویر بالا شما می‌توانید نقشه تمام لهجه‌ها و زبان‌های ایتالیایی را کنکاش نمایید. اگر این مطلب برای شما ارزشمند بود لطفاً مطلب ما را با منبع به دوستان خود معرفی کنید. ممنونم از زمانی که برای خواندن این مطلب صرف کردید. منبع: مرکز ترجمه ایتالیایی پارسیس با بیش از 15 سال سابقه در امر ترجمه تخصصی و رسمی