سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدمات ترجمه خدمات ترجمه رسمی دارالترجمه طراحی سایت

مراحل اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

برای ادامه تحصیل دانشجویان در کشورهای اروپایی از جمله کشور ایتالیا بایستی ابتدا مراحل قانونی اخذ ویزای ایتالیا طی شود. اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا که توسط افسر پرونده سفارت ایتالیا صورت می گیرد دارای شرایطی استا که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. اما قبل از اینکه به بررسی مراحل صدور ویزای ایتالیا بپردازیم بد نیست بدانید دلایل مختلفی وجود دارد که دانشجویان ایتالیا را به عنوان مقصد خود و محل تحصیل خود انتخاب می کنند. چرا نیاز به ویزای ایتالیا داریم؟ همانطور که گفتیم دلایل مختلفی برای گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا وجود دارد و اساتید و یا دانشجویان به برخی دلایل زیر میتوانید در کشور ایتالیا به تحصیل بپردازند.

  1. ایتالیا دانشگاه های معتبر بسیاری در خود جای داده که رتبه خوبی در جهان دارد. همنی امر باعث می شود که هنگام فارغ التحصیلی و کار در کشور مدرک شما از ارزش بسیار بالایی برخوردار باشد.
  2. جالب است بدانید هزینه تحصیلی در دانشگاه کشور ایتالیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی از قیمت مناسبی برخوردار بوده و از طرفی کیفیت آن در سطح بالایی نیز خواهد بود.
  3. نقاط تفریحی و گردشگری بسیاری در کشور ایتالیا با توجه به تاریخ باستانی این کشور وجود دارد لذا این مورد نیز میتواند از جمله دلایل مهم ورود به کشور ایتالیا باشد.
  4. شما هنگام تحصیل در کشور ایتالیا لزوما نیاز به ارائه مدرک زبان ایتالیایی نیستید لذا با ارائه مدارک زبان انگلیسی میتوانید در اکثر رشته های تاپ تحصیل نمایید.

ترجمه رسمی مدارک برای ویزای ایتالیا

مراحل اخذ ویزای ایتالیا

شما در این بخش یادمیگیرید که چگونه مراحل اعزام دانشجو به ایتالیا و یا دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا را بی درد سر طی کنید. جالب است بدانید گرفتن ویزای ایتالیا در کشور ایران نیز آسوده خواهد بود. رزرو وقت سفارت ایتالیا نیز در کمترین زمان ممکن نسبت به سایر سفارت خانه های کشورهای دیگر انجام خواهد شد. شما فقط کافی است برای مصاحبه و ارائه مدارک به سفارت اقدام ترجمه رسمی مدارک خود نمایید. ترجمه مدارک نیز بر اساس چک لیست ارائه شده توسط خود سفارت خواهد بود. برای مثال جهت گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا بایستی اقدام به تکمیل برخی مدارک ذیل نمایید.

ترجمه رسمی سابقه تحصیلی به ایتالیایی

داشتن مدارک زبان از جمله مدارک آیتلس و یا حتی تافل

درصورتی که میخواهید در یک دانشگاه ایتالیایی ثبت نام کنید حتما دعوت نامه پذیرش از دانشگاه داشته باشید. ارائه مدارک تمکن مالی که حدودا 8000 یورو برای هر سال جدید خواهد بود. دقت کنید این نرخ به صورت نرخ آزاد بازار نبوده و به نرخ بانک مرکزی محاسبه خواهد شد.

ترجمه رسمی مدارک برای اخذ ویزای ایتالیا

برخی مدارک معمولا توسط سفارت درخواست شده و متقایضی محترم بایستی از طریق یک دارالترجمه رسمی ایتالیایی این ترجمه ها را انجام دهد.

ترجمه رسمی شناسنامه به زبان ایتالیایی

اگر به عنوان یک دانشجو متقاضی کارشناسی ارشد می باشید شما برای اخذ ویزای تحصیلی علاوه بر داشتن نامه اپلای از دانشگاه مورد نظر بایستی اقدام به ترجمه رسمی دیپلم و یا حتی پیش دانشگاهی و ریزنمرات نمایید. گاهی اوقات در کنار این مدارک شناسنامه هویتی و همچنین نامه تمکن مالی نیز درخواست خواهد شد. اگر متقاضی مقطع کارشناسی هستید نیز نامه پذیرش دانشگاه، اصل مدارک و ترجمه مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی، مدرک زبان و تمکن مالی نیز درخواست خواهند شد.

نکته: دقت کنید تمامی مدارک درخواست شده توسط سفارت ایتالیا نیاز به ترجمه رسمی توسط مترجم قسم خورده داشته لذا پس از ترجمه در دارالترجمه رسمی امکان تاییدات دادگستری و وزارت امورخارجه وجود دارد. ما به عنوان دفتر ترجمه رسمی پارسیس تمامی این خدمات را در کمترین زمان ممکن انجام خواهیم داد. درصورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری در این خصوص داشتید میتوانید با شماره زیر در ارتباط باشید.