سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدمات ترجمه خدمات ترجمه رسمی دارالترجمه طراحی سایت

منظور از بلوکارت آلمان چیست و شرایط دریافت آن

آیا می‌دانید که بلوکارت چیست؟ آیا از خدمات ویژه‌ای که بلوکارت در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد اطلاع دارید؟ آیا با نحوه گرفتن بلوکارت آلمان یا همان کارت آبی آلمان آشنا هستید؟ ما در این مطلب قصد داریم شما را با مزایای بلوکارت آلمان آشنا کنیم. بلوکارت آلمان به‌عنوان یک مجوز قانونی برای کار در کشور آلمان می‌باشد که افراد می‌توانند از طریق آن در آلمان زندگی کنند. بلوکارت برای خود شخص متقاضی و حتی بستگان درجه 1 مزیت‌های بی‌شماری دارد که در ادامه به معرفی این موارد خواهیم پرداخت.

دریافت بلوکارت آلمان

بلوکارت چیست

بلوکارت و یا همان کارت آبی مجوزی است که اتحادیه اروپا برای کشورهای عضو به‌عنوان یک امتیاز ویژه برای اقامت به همراه کار افراد غیراروپایی قائل شده است. بلوکارت اتحادیه اروپا مناسب کسانی که مهارت خاصی را داشته و می‌خواهند از طریق ویزای کار اقدام به دریافت اقامت طولانی‌مدت نمایید. کشور آلمان به‌عنوان یکی از کشورهای پیشرفته جهان در اتحادیه اروپا زیر نظر این قانون هرساله اقدام به پذیرش مهاجران غیراروپایی می‌کند. افرادی که اقدام به دریافت بلوکارت آلمان را می‌کنند می‌توانند تا زمانی که در این کشور به‌صورت قانونی زیر نظر یک کارفرمایی آلمان کار می‌کنند مجوز اقامت طولانی‌مدت خود را تمدید کنند. برای دریافت بلوکارت آلمان ابتدا بایستی شما از طریق ویزای جستجوی کار وارد آلمان شوید و سپس اقدام به اخذ بلوکارت آلمان نمایید.

نکته: یکی از ابتدایی‌ترین اقدامات برای ویزای جستجوی کار آلمان ترجمه رسمی انواع مدارک شما در یک دارالترجمه رسمی آلمانی خواهد بود. لذا اگر به دنبال بهترین دارالترجمه‌های آلمانی می‌باشید می‌توانید به لیست زیر مراجعه نمایید.

بیشتر بدانید: بهترین دارالترجمه های رسمی در تهران

داشتن بلوکارت آلمان چه اهمیتی دارد؟

حال فرض داشته باشید که شما اقدام به دریافت کارت آبی آلمان نموده‌اید شاید از خود سؤال کنید که اصلاً داشتن Blue Card آلمان چه مزیت‌هایی دارد؟

شما زمانی که از بلوکارت آلمان استفاده کنید می‌توانید به‌تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر رایگان بدون هزینه اضافه‌ای داشته باشید. جالب است بدانید زمانی که دارای بلوکارت آلمان هستید شما نیز مانند یک شهروند آلمان از مزایای کاری، حقوقی و یا حتی پزشکی برخوردار خواهید بود. شما می‌توانید در صورت تمایل خانواده خود را نیز همراه داشته باشید و از طرفی برای خود امتیاز اقامت دائم کشور آلمان را دریافت کنید.

چه اشخاصی می‌توانند بلوکارت آلمان داشته باشند؟

برای اینکه بتوانید واجد شرایط دریافت بلوکارت آلمان باشید بایستی دارای شرایط زیر باشید:

1- مدرک علمی از یکی از دانشگاه‌های آلمان

شما بایستی برای دریافت بلوکارت حتماً دریکی از دانشگاه های آلمان تحصیل‌کرده و دارای مدرک علمی معتبری باشید.

2- حتماً یک پیشنهاد از کارفرمای آلمانی بگیرید

یکی دیگر از شرایط دریافت بلوکارت کشور آلمان این است که بایستی از طریق یک کارفرمای آلمان یک پیشنهاد شغلی داشته باشید. دقت بفرمایید شما بایستی دارای قرارداد رسمی در کشور آلمان داشته باشید و نمی‌توانید مثلاً اقدام به خوداشتغالی و یا کار آزاد نمایید.

3- حقوق شما بایستی به میزان کافی باشد

حقوق درآمدی شما بایستی حداقل 1.5 برابر حقوق متوسط باشد

البته در برخی شغل‌های حساس در آلمان ازجمله پزشکی، آی تی، معماری و غیره اگر حتی حقوق شما کمتر نیز باشد ممکن است با تأیید آژانس فدرال آلمان بتوانید اقدام به اخذ بلوکارت آلمان نمایید.

چه مدارکی برای بلوکارت آلمان نیاز است؟

اگر می‌خواهید مجوز دریافت کار آبی آلمان را داشته باشید. شما بایستی ابتدا مدارک زیر را آماده‌سازی نمایید.

  • پاسپورت

پاسپورت و یا گذرنامه شما باید توسط کشور آلمان مورد تأیید باشد تا مشخص شود شما به‌صورت قانونی اقدام به ورود به کشور آلمان نموده‌اید.

  • داشتن عکس جدید بیومتریک
  • تکمیل فرم درخواست اقامت آلمان
  • داشتن یک قرارداد حداقل یکساله رسمی و ارائه اصل قرارداد به نهاد مربوطه
  • داشتن مدرک تحصیلی معتبر متقاضی Blue Card
  • داشتن بیمه سلامت زیر نظر کشور آلمان
  • دارا بودن گواهی ثبت اقامت واقعی در آلمان
  • برای متأهلین مدارک مربوط به ازدواج و برخی مدارک هویتی مانند شناسنامه

هزینه دریافت بلوکارت آلمان چه قدر است؟

لازم به ذکر است علاوه بر دارا بودن شرایط ویژه ذکرشده جهت اخذ بلوکارت آلمان شما بایستی به‌صورت قانونی هزینه‌های مربوط به درخواست بلوکارت را پرداخت نمایید. این هزینه‌ها معمولاً چیزی حدود 100 تا 200 یورو خواهد بود.